Connect with us

Yang Hangat

Tetap Dirikan Solat Walaupun Sudah Dijanjikan Syurga, Anak Istimewa Zarina Zainuddin Meraih Pujian Netizen

Mungkin dilihat kurang sempurna, namun Azal tetap teguh menjalankan kewajiban untuk menunaikan solat

Published

on

“Jangan kata solat dia tak sempurna sebab nampak aurat lah tak reti baca surah la buat-buat solat lah itu lah ini lahhh…darjatnya dah lama di angkat menjadi paling sempurna di mata Tuhan…kita ni yang pendosa”

Siapa sangka ‘anak surga’ yang mungkin dipandang serba kekurangan sifatnya namun keteguhan untuk tetap mendirikan solat perlu dijadikan contoh teladan kepada kita yang menganut agama Islam.

Insan istimewa yang diberi nama timangannya Azal atau Muhammad Raizal Azrai merupakan anak kepada pelakon, Zarina Zainuddin yang mungkin sudah diketahui umum merupakan Orang Kelainan Upaya (OKU) yang menghidap Autisme. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zarina Zainuddin (@zarinazainuddin_)

Memuat naik hantaran video Azal mendirikan solat di Reel Instagram, Zarina Zainuddin menerima pujian ramai kerana memberikan didikan agama yang baik buat anaknya itu.

“Aduiiii aku yang tengok ni pun dah macam potong bawang ye….ya allah kuatnya lahai ibu azal ni…semoga dapat tarik ibu ke syurga juga ye nak…tarik makcik sekali! makcik ni pun solat kadang cukup kadang tak cukup..gamaknya ini mungkin jentik hati dari Allah untuk saya jadikan pengajaran untuk tetap solat walau apa jua kekurangan”

Siapa tidak bergenang air mata, jika melihat salah seorang bakal anak syurga yang sudah dijanjikan tempat buatnya kelak.

Sebelum ini, sememangnya Zarina Zainuddin sering berkongsikan aktiviti harian mahupun perkongsian memori yang dilalui oleh dirinya dalam menjaga dan membesarkan dua anak kembar Autisme yang dimiliknya ini.

Menerusi perkongsiannya itu, terdapat pelbagai rintangan dan dugaan yang dihadapi olehnya yang sempat terakam dalam memberi informasi dan kesedaran mengenai Austime kepada orang ramai dalam menjaga anak kelainan upaya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zarina Zainuddin (@zarinazainuddin_)

Terdahulu, menerusi satu sumber laman portal Zarina Zainuddin pernah meluahkan rasa terkilan dengan kata-kata kesat yang dilontarkan kepada anak-anaknya selepas beliau membuat perkongsian video anaknya yang ketika itu berada dalam perilaku agresif.

Katanya, anak-anaknya itu tidak ‘gila’ malah sedang ‘bertarung’ dengan perasaan amarah yang dialami dalam emosinya yang tidak sempat terungkap melalui kata-kata biasa.

Namun, segala apa jua kekurangan yang dimiliki oleh Azal dan abangnya Azil, kesempurnaan dalam berkasih sayang terhadap ibunya itu tetap terlihat indah di mata umum.

Wah! Bagusnya Azal ni ya, dah boleh jadi bakal imam para wanita lah.

Apa yang penting, tanggungjawab kita dalam menunaikan solat harus menjadi kewajiban apatah lagi pada kita yang cukup sifatnya ini.

Ditulis Oleh: Puteri Haideera Zuraidi

Sumber: Instagram Zarina Zainduddin

Advertisement

Connect with Us

Advertisement

Recommended Post

Advertisement

Hubungi Kami

  • Email
  • Studio Hotline
    +603-7710 8822
  • Office
    +603-7710 5022
  • Fax
    +603-7710 7098
  • Address
    Media Prima Audio, PH Floor, North Wing, Sri Pentas, Persiaran Bandar Utama, 47800, Petaling Jaya, Selangor Darul Ehsan.
KLIK SINI
untuk strim secara live atau muat turun aplikasi
KLIK SINI
untuk dengar Hot FM
secara live di aplikasi
Tersedia di