Imbas untuk muat turun aplikasi

kucingbuathal

9 Results / Page 1 of 1

Sosial

[VIDEO] “Sedap Sangat Sirap Ni”

Menerusi perkongsian video yang dimuat naik di akaun TikTok @mintgemuk, kelihatan kucing Oyen bernama Mint itu mencelup tangannya beberapa kali ke dalam cawan yang berisi air sirap.Apa yang menghiburkan adalah ia dilihat sangat dahaga sehingga tidak berhenti mencelup air sirap milik tetamu tuannya. Walaupun si tuan sudah menegur kelakuannya itu, Mint tidak menghiraukan malah terus menyambung mencelup air sirap tersebut."Orang punya air kau kebas Mint, dahaga ke Mint? Nanti minum […]

today2 May 2021

Sosial

[VIDEO] “Muka Tak Bersalah” – Oyen Kantoi Tidur Dalam Mangkuk Tandas, Tak Pernah Behave!

Namun pada sifat nakalnya itu, Oyenlah yang sering menjadi perhatian ramai terutamanya di media sosial. Macam apa yang kita dapat lihat, sudah merata-rata video kucing bernama Oyen ini tular kerana selalu membuat hal.Baru-baru ini, tular lagi satu video di laman TikTok apabila Oyen kantoi tidur dalam mangkuk tandas di rumah tuannya menjadi perhatian ramai.Lihat video penuh itu di bawah:

today11 February 2021

Sosial

[VIDEO] Tuan Dah Bagi ‘Bekas Bersih’, Tapi Kucing Ini Buat Hal Tetap Nak Minum Lopak Air

Sementara itu, tinjauan di ruangan komen mendapati rata-rata warganet turut terhibur melihat video kucing itu dan mereka turut berkongsi perangai kucing mereka yang sama seperti kucing Fairuz.Apa yang lebih kelakar, kebanyakan kucing mereka juga berwarna oren dan mereka berpendapat kucing oren memang mempunyai sifat yang sama.Tetapi ada juga yang berkata kucing sebenarnya lebih tertarik untuk minum air yang mengalir berbanding air di dalam bekas.Antara komen menarik daripada... Klik sini untuk […]

today21 January 2021

Sosial

Lelaki Ini ‘Bengang’ Sijil Degree Dimakan Kucing Kesayangan, Netizen Pula Datang Backup

Ketika artikel ini ditulis, ciapan tersebut telah meraih sehingga 42,000 retweets dan 200,000 likes di Twitter.Hasil tinjauan di ruangan komen pula, rata-rata netizen terhibur dengan telatah kucing Afif dan ada juga yang siap backup kucing tersebut.Malah, ramai yang persoalkan kenapa sijil degree Afif tidak disimpan di tempat yang selamat dan tidak dilaminate.Dalam pada itu, ada juga yang berkongsi kisah sama tentang kucing mereka yang nakal dan pernah makan sijil seperti... Klik […]

today22 December 2020

Sosial

“Samsul Buat Hal Lagi” – Kucing Ini Lari Lintang Pukang Lepas Rosakkan WiFi Milik Tuannya

Menerusi video tersebut, Samsul pada mulanya tengah lepak atas kotak dan terpinga-pinga bila dimarahi tuannya kerana merosakkan WiFi. Apa yang menghiburkan, Samsul terus melompat lari lintang pukang dalam bilik itu selepas Maskumis mula meninggikan suara kepadanya.Tak pasal-pasal, ibu kucing nakal itu pun kena marah sebab dikatakan tidak pandai jaga anak yang nakal seperti Samsul dan Opet.

today4 December 2020

Sosial

Reaksi Muka Kucing Ini Bila Kena Bebel Dengan ‘Ayah’ Curi Perhatian Netizen

Tuan kucing itu marah kerana dia telah menyediakan makanan khas untuk kucingnya, tetapi ikan laga juga yang jadi mangsa si putih."Kan ayah ada bagi makanan, kenapa awak makan ikan laga ayah? Ikan laga ayah tu seekor ayah beli mahal tahu tak. RM66 ayah beli. Awak makan ikan laga tu buat apa? Bukan seekor, tapi dua ekor. Apa salah ikan tu nak?"... Klik sini untuk baca artikel penuh. Sumber:

today24 November 2020

Sosial

Bila Kucing Gendut Tak Lepas Masuk Rumah, Tak Pasal-Pasal Pagar Pula Disalahkan

Bagi sesetengah orang, ada yang suka kucingnya bersaiz besar kerana nampak lebih sihat dan comel. Lebih-lebih lagi jika kucing itu memang kuat makan, saiz badannya akan lebih besar berbanding kucing biasa.Tetapi kebiasaannya, kucing bersaiz besar ini sering berhadapan dengan masalah untuk meloloskan badan ke dalam pagar rumah dek kerana badan yang gemuk.Begitu juga dengan video yang tular di laman aplikasi TikTok ini, di mana seorang pengguna telah merakam aksi kucingnya yang […]

today19 November 2020

Sosial

“Sedangkan Lidah Lagi Tergigit” – Gelagat 2 Ekor Kucing Berebut Makan Bikin Netizen Dekah

Kalau dulu, makanan kucing yang popular adalah Whiskas dan Friskies dan dijual dalam bentuk snek kering. Tetapi sekarang kebanyakan makanan mereka dijual dalam bentuk treats.Bagi anda yang belum tahu, treats adalah snek buat kucing anda. Ia berbentuk paket kecil dan cara untuk beri kucing makan hanyalah memicit paket itu, kemudian kucing akan menjilat sedikit demi sedikit. Terdapat pelbagai perisa dan variasi treats yang ada di pasaran. Baru-baru ini, tular satu video di […]

today16 November 2020