Connect with us

Yang Hangat

Menghitung Hari Ke Jinjang Pelamin, Sharifah Sakinah Bakal Tamat Zaman Jandanya Pada Tarikh Hari Jadi

Rancang perkahwinan pada tarikh hari lahir bersama, Sharifah Sakinah teruja mahu berkahwin dalam masa terdekat?

Published

on

“Aikk…dorang ni dah kahwin ke belum…kinah ni selalu je bocor cerita awal-awal tapi kalini menyepi pula dah kahwin dengan matsalleh tu dah ke belum ni…tak sabar nak tengok baby kacukan mesti comel? “

Siapa tidak kenal dengan perwatakan pelakon yang sinonim dengan watak ‘gila-gila’ Sharifah Sakinah yang kini sedang hangat bercinta dengan seorang jejaka mat saleh ini.

Pelakon kontroversi ini dikatakan telah pun mengumumkan akan menamatkan zaman jandanya dengan Michael Hansen pada Mei tahun ini.

Memuat naik gambar di Instagram miliknya, Sakinah yang kelihatan begitu teruja sekali ingin menetapkan tarikh penantian hari lahir dirinya di laman terbabit memandangkan ianya merupakan tarikh ketetapan perancangan perkahwinannya dengan pasangan kekasihnya.

Caption: 

“How do you put a birthday countdown on Instagram? ?”

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata pengikut selebriti ini mula berteka-teki mengenai status perkahwinan dirinya sama ada sudah berkahwin atau belum kerana sering kali meperlihatkan foto-foto mesra bersama tunangnya yang dikongsi bersama peminat meskipun kebanyakan gambar itu berlatarbelakangkan suasana di luar negara.

Tidak menjadi titik tolak, kemungkinan besar pelakon ini sedang berada di luar negara kerana menyedari bahawa Sakinah pernah berkongsikan mengenai masalah penyakit Attention-Deficit Hyperactivity Disorder atau (ADHD) menerusi sebuah program, kemungkinan besar selebriti ini bertindak nekad untuk berhijrah ke luar negara bagi meneruskan rawatan masalah kesihatan mental yang dialaminya.

Rata-rata pengikut selebriti ini mula melihat perubahan Sakinah yang sedikit menyepi dan kelihatan lebih tenang sejak mula berkenalan dengan tunangnya ini, meskipun sebelum ini sering dianggap sebagai seorang yang sangat nakal dan hyper.

“Kinah…you look like you’re getting better.? All prayers for you…You are the one strong women?

Terdahulu, sebuah sumber portal melaporkan bahawa selebriti ini sudah mengikat tali pertunangannya dengan teman lelakinya itu meskipun mengikut adat lamaran ‘mat salleh’.

Walau bagaimanapun, Sakinah atau dengan nama sebenarnya Sharifah Nurul Sakinah Syed Abu Bakar Al-Khaired pernah mendedahkan bahawa dia bakal mendirikan rumah tangganya pada 28 Mei bersemperna tarikh hari lahir dia dan tunangnya, Micheal.

Menerusi sumber temu bual bersama sebuah rancangan, Sakinah menjelaskan bahawa mereka telah memilih tarikh berkenaan kerana ianya memiliki makna dan keistimewaanya yang tersendiri.

“Cukup akad nikah bersama majlis resepsi pada hari sama. Saya tak buat majlis besar-besaran pun. Undangan pun sekitar 200 tetamu. Paling penting, majlis ringkas yang bermakna dalam hidup saya”

Sakinah bagaimanapun berkata tidak dapat mengesahkan lagi sama ada majlis perkahwinan mereka akan di adakan di Kuala Lumpur atau di Sweden memandangkan halangan Covid-19 yang melanda dunia serta pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) di beberapa negeri di Malaysia.

Apa yang pasti, tarikhnya sudah ada tinggal hanya untuk melangsungkan sahaja.

Sakinah yang sebelum ini bercadang untuk menetap di luar negara setelah berkahwin belum mengeluarkan sebarang penjelasan lanjut mengenai perancangan terkini.

Wah, best la lepas ni ada partner senaman sama-sama, semoga semua yang dirancang berjalan dengan lancar dan sempurna.

Ditulis Oleh: Puteri Haideera Zuraidi

Sumber: Instagram Sharifah Sakinah

Advertisement

Connect with Us

Advertisement

Recommended Post

Advertisement

Hubungi Kami

  • Email
  • Studio Hotline
    +603-7710 8822
  • Office
    +603-7710 5022
  • Fax
    +603-7710 7098
  • Address
    Media Prima Audio, PH Floor, North Wing, Sri Pentas, Persiaran Bandar Utama, 47800, Petaling Jaya, Selangor Darul Ehsan.