Imbas untuk muat turun aplikasi

Artikel

[VIDEO] “Walaupun Madu Terima, Tetap Kena Mengalah…” – Shikin Maembong Kongsi Kisah Hidup Jadi Isteri Kedua

today18 January 2023

Background

Kakak kepada pelakon Emma Maembong, Shikin Maembong meluahkan perasaan mengenai kehidupannya yang bergelar isteri kedua di media sosial, baru-baru ini.

Menerusi perkongsian video di TikTok, Shikin berkongsi kisah kehidupan sehariannya yang hidup bermadu seperti melakukan rutin harian seorang diri.

“Siapa suruh jadi bini nombor dua… kan dah kena marayap mall sorang-sorang.

“Birthday pun sambut sorang-sorang kat rumah..tak ada hadiah, tak ada apa-apa. Hidup bertiga dengan maid je kehulu-kehilir.

“Sakit pun sorang-sorang drive kereta pergi hospital. Bercuti dengan anak dan adik beradik je mampu,” kongsinya.

Dalam pada itu, dia mendedahkan dirinya tidak pernah solat berimamkan suami sepanjang mendirikan rumah tangga.

“Walaupun madu terima, tetap kena mengalah kalau laki tak balik rumah.

“Solat tak pernah berimamkan suami. Pindah rumah pun urus sendiri.

“Taat dan setia macam mana sekali pun, kerana nak jaga nama, tetap kena cerai juga,” luahnya.

Dalam rakaman berdurasi 35 saat itu, Shikin memaparkan foto dan video dirinya yang sendirian menjalani kehidupan harian.

@shikin_maembong Sape suruh? Kan da kene tinggal 🥹 #divorce #fyp #CapCut #fypシ #fypage #fypシ゚viral #fypdongggggggg #binikedua #singlemom #memories #singleisbetter #imfree ♬ suara asli – hierapsz.

Untuk info, Shikin pernah mendirikan rumah tangga bersama Mohd Nadzri Redzuwan atau Cef Riz pada 5 Disember 2014 dan bercerai pada Jun 2016. Ia perceraian kedua buat Riz dan yang pertama bagi Shikin.

Namun selepas berpisah bersama Cef Riz, Shikin difahamkan telah berkahwin sekali lagi dan menjadi isteri kedua kepada seseorang.

Written by: Aqilah


Previous post